FANDOM

Zakon Prawdziwego Krzyża ( 正 十字 騎士 團 Seijūji Kishidan ) jest to główna organizacja w serii Ao no Exorcist. Jest to globalna organizacja Egzorcystów kontrolowana przez Watykan.

Historia Edytuj

Zakon Prawdziwego Krzyża wywodzi się z chrześcijaństwa i został założony przez średniowiecznych rycerzy. Pierwotnie miała to być organizacja wojskowa, wielowiekowa kampania ludzi walczących przeciwko demonom pozwoliła im odkryć i opracować nowe techniki egzorcyzmów z całego świata. Obecnie Zakon jest największą i najpotężniejszą organizacją Egzorcystów na świecie.

Misja Zakonu Edytuj

Zakon broni gatunek ludzki przed demonami przez około 2000 lat, trenuje on nowych Egzorcystów oraz egzorcyzmuje demony. Ponadto Zakon leczy również ludzi, którzy zapadli na choroby wywołane przez demony lub zostali przez nie ranni, Zakon bada również aktywność oraz zachowanie demonów. Dodatkowym zadaniem Zakonu Prawdziwego Krzyża jest znaleźć oraz zniszczyć ludzkie organizacje, które wspierają, czczą demony, takie jak: Pożeracze Demonów czy Illuminati.

Na pierwszy rzut oka można zauważyć, iż tak jak mówił Mephisto na procesie Rina, Zakon jedynie defensywnie walczy przeciwko demonom. Jednakże aktualnym sojusznikiem Zakonu jest Rin Okumura - syn Szatana, który odziedziczył Niebieskie Płomienie, więc można przypuszczać, iż Zakon próbuje wymyślić nowe sposoby na walkę z demonami.

Organizacja Edytuj

Struktura Zakonu Edytuj

Główny artykuł: Egzorcyści Edytuj
Exorcist rank chart

Wykres rang

Najwyżsi doradcy Zakonu są znani jako Grigori (zwani również trzema mędrcami). Ranga Grigori przewyższa wszystko inne i jest odpowiedzialna za cały Zakon.

Zakon Prawdziwego Krzyża używa tytułów, aby określić swoich uczniów i Egzorcystów. Kiedy Egzorcysta w trakcie nauki dopiero rozpoczyna swoją karierę staje się Giermkiem. Uczeń może przystąpić do Egzaminu Exwire i ostatecznie zostać Młodszym Egzorcystą Klasy C, kiedy zdobędzie Meister. Następne rangi to kolejno: Starszy Klasy C, Młodszy Klasy B, Starszy Klasy B, Młodszy Klasy A oraz Starszy Klasy A. Tytuły wyższe od wyżej wymienionych to: Honorowy Rycerz, Arcyrycerz i najwyższa możliwa ranga czyli Paladyn.

Szkolenie Edytuj

Aby oficjalnie zostać Egzorcystą, studenci muszą najpierw przejść szkolenie w zakresie podstaw Egzorcyzmów oraz technik walk jako Giermkowie. Poprzez testy w praktyce, które mają wykorzystać dotychczasową wiedzę ucznia, Giermek po ukończeniu ich może zostać mianowany Exwire. Kiedy zostaje się Exwire uczniowie zaczynają się specjalizować w określonych stylach walki z demonami oraz dyscyplinach, aby otrzymać tytuł Meistera. Gdy Exwire zostaje awansowany na tytuł Młodszego Klasy C zostaje oficjalnie mianowany pełnoprawnym Egzorcystą.

Mundury Edytuj

Shurakirigakure

Wariacja Stroju Egzorcysty

Typowym mundurem Egzorcystów to formalny, długi, czarny płaszcz ze srebrnymi guzikami biegnącymi w jego połowie. Wzdłuż tali znajduje się niczym niewyróżniający się pasek. Na piersi natomiast jest przypięta broszka z herbem Zakonu, jako znak przynależności do Prawdziwego Krzyża.

Zasady Zakonu Edytuj

  • Wszystko co ma jakikolwiek związek z Szatanem musi zostać unicestwione