FANDOM

Yukio Okumura
Yukio Okumura 1.JPG
Imię Yukio
Kanji 奥村 雪男
Romanji Okumura Yukio
Charakterystyka
Rasa Człowiek

Człowiek/demon (anime)

Urodziny 27 grudnia 1995
Wiek 15
Płeć Mężczyzna
Wysokość 180 cm
Waga 70 kg
Oczy Niebieskie z czerwoną źrenicą (manga)

Niebieskozielone (anime)
Brązowe (rozdział 3)

Włosy Brązowe (anime)

Ciemnobrązowe do czarnych (manga)

Grupa Krwi 0
Status Profesjonalny
Przynależność Egzorcyści

Uczniowie Akademii Prawdziwego Krzyża
Nauczyciele Akademii Prawdziwego Krzyża (klasa dla egzorcystów)

Zawód Egzorcysta
Status Personalny
Status Aktywny
Krewni Rin Okumura - starszy brat
Shiro Fujimoto - ojciec adopcyjny
Yuri Egin - matka
Szatan - ojciec
Ernst Frederik Egin - dziadek (anime)
Mephisto Pheles - brat przyrodni
Amaimon - brat przyrodni
Inaczej Zwany/a Czterooki Tchórzliwy Kotek
Status Egzorcysty
Typ Mistrza Dragon

Lekarz
Treser (manga)

Pierwsze Wystąpienie
Manga Debiut Rozdział 1
Anime Debiut Odcinek 1
Głosy
Japoński Głos Ayumi Fujimura - dziecko

Jun Fukuyama - nastolatek

Od... od teraz... to ja będę bronił mojego brata, w zastępstwie ojca.

—postanowienie Yukio

Yukio Okumura jest jednym z głównych bohaterów Ao no Exorcist. Jest młodszym bratem bliźniakiem Rina. Postrzegany jako prosty i miły z natury, jego celem życiowym jest zostanie lekarzem. Bez wiedzy brata, został wspaniałym Egzorcystą - najmłodszym w historii - nazywanym niekiedy geniuszem. Jego zdolności są stopniowo pokazywane w serii. Obecnie jest nauczycielem w Akademii Prawdziwego Krzyża i naucza antydemonicznej farmokologii.

WyglądEdytuj

Yukio-normal.jpg

Wygląd na początku serii

Yukio jest pokazywany jako brązowłosy (anime) lub ciemnowłosy (manga) chłopak z zazwyczaj turkusowymi oczami. Ponadto posiada trzy pieprzyki na twarzy i nosi okulary. Ostatnia cecha jego wyglądu powoduje, że wiele postaci nazywa go czterookim. W pierwszym odcinku nosi zwykłą koszulkę, na którą ma założony beżowy sweter. Później w serii ma na sobie typowy strój Egzorcysty: białą koszulę, krawat, ciemne spodnie i płaszcz, skórzane buty. Wokół talii ma przymocowany pas z nabojami, a ponadto schowaną pod płaszczem kaburę z bronią. Jego bronią są dwa pistolety Springfield M1911A1 Champion, oba czarne z drewnianymi dodatkami i wygrawerowanym znakiem Zakonu Prawdziwego Krzyża.

Yukio egzorcysta.jpg

Wygląd w stroju egzorcysty

W anime jest pokazane, że na jego lewym ramieniu widnieje czarny, tajemniczy znak, który z czasem się rozprzestrzenia aż po łokieć. Prawdopodobnie jest to nawiązanie do powinowactwa z Szatanem, ale kwestia ta nie została nigdy wyjaśniona. W mandze do bycia synem Władcy Gehenny nawiązuje w rozmowie z Exwire, gdzie przyznaje, że jest rodzonym bratem Rina, ale nie wykazuje żadnych odznak bycia demonem, co potwierdzają ponadto codzienne testy.

W 22 odcinku anime, Yukio uzyskuje demoniczne moce. Podobnie jak Rin, ma wtedy spiczaste uszy, ogon oraz ostre kły w swej ludzkiej formie. Jako demon emituje niebieski płomień i jego uszy ulegają wydłużeniu. W mandze ta transformacja nie miała miejsca.

OsobowośćEdytuj

Yukio jest postrzegany jako osoba cicha, spokojna i poważna jak na swój wiek, a na jego twarzy często widoczny jest uśmiech. W czasie pełnienia obowiązków Egzorcysty jest skupiony i postępuje odpowiedzialnie. Nie lubi brać udziału w działaniach, które są w jego opinii niestosowne. Nie jest pozbawiony poczucia humoru.

Wsciekly yukio.jpg

"To nie jest nic śmiesznego...!!"

Mimo to jest on dość dwubiegunowy. W starciach z bratem i Shurą często ukazuje swoją ciemną stronę osobowości. Działa wtedy impulsywnie. Jego wściekłość jest na tyle intensywna, że przeraża Rina, który sam jest demonem. Jednak w krótkiej chwili jest w stanie powrócić do swojego normalnego wizerunku, co niepokoi Shurę, której nie podoba się jego tłumienie emocji, bo może być to wykorzystane przez demony. Natomiast Saburota Todo sugeruje, że Yukio ukrywa to kim jest naprawdę, aby spełnić oczekiwania, jakie mają wszyscy wkoło. Uważa, że jego prawdziwa osobowość to natura demona.

HistoriaEdytuj

Mimo tego, iż moc Szatana miała być rozdzielona między bliźniętami, słabość Yukio po narodzeniu sprawiła, że ten nie przejął mocy ojca. Yukio otrzymał Mashō od swojego brata przy narodzinach, pozwalając mu widzieć demony od kiedy tylko pamięta. Zawsze był wyśmiewany przez inne dzieci, jednak Rin go ratował. Marzył o zostaniu lekarzem. Uważał, że jest słaby i chciał stać się silniejszy, dlatego ojciec Fujimoto zaproponował mu zostanie Egzorcystą. Yukio trenował w tajemnicy na Egzorcystę, zaczynając naukę w wieku 7 lat, aby móc chronić swojego brata. Kiedy bliźniacy rozpoczynają swój pierwszy rok w Akademii Prawdziwego Krzyża, Yukio jest już nauczycielem w szkole dla Egzorcystów, gdzie naucza antydemonicznej farmakologii klasę Rina. Często określa się do mianem "geniusza", ponieważ zdobył tytuł Mistrza w dwóch specjalizacjach: Smoka i Lekarza, podczas gdy normalni egzorcyści mają tytuł Mistrza w jednej specjalizacji. Aktualnie ma rangę Pośredniego Egzorcysty Pierwszej Klasy.

Początki YukioEdytuj

Yukio został przyjęty do Akademii Prawdziwego Krzyża. Zaczął pakować swoje rzeczy, a kiedy skończył, poszedł do Fujimoto, aby sprawdzić, co ten robi. Zobaczył tam również Rina. Ojciec Fujimoto spytał, czy Yukio mógłby opatrzyć rany brata. Kiedy się nimi zajmował, powiedział Rinowi, że wszyscy w kościele byli zmartwieni utratą wszystkich prac, które udawało mu się zdobyć, i ciągłego wdawania się w bójki. Następnego dnia, jeszcze przed wyjazdem Yukio, ojciec Fujimoto zasugerował wydanie przyjęcia dla uczczenia jego sukcesu. Kiedy wszyscy zasiedli przy stole, czekając na przybycie Rina, młodszy z bliźniąt poszedł się za nim rozejrzeć. Odnalazł brata na placu zabaw. Tam spytał go, dlaczego został wyrzucony z pracy. Do domu wrócili razem.

Kiedy tam przybyli, zobaczyli mężczyznę i jego córkę rozmawiających z ojcem Fujimoto. Kiedy Rin upierał się, że to, co zaatakowało dziewczynkę, nie było człowiekiem, ale dziwną kreaturą, Yukio był zaskoczony, że jego brat widział demona. Potem wszyscy trzej (Yukio, Rin, Fujimoto) udali się na pożegnalne przyjęcie. Następnego dnia chłopak wcześnie rano udał się w drogę do Akademii Prawdziwego Krzyża, ponieważ jego rzeczy zostały wysłane już wcześniej. Zostawił Rinowi karteczkę powiadamiającą go o tym.

Kiedy Yukio był na stacji, zadzwonił do Fujimoto, aby przekonać się, że wszystko jest w porządku, ale nie otrzymał odpowiedzi. Chłopak uznał, że jest to podejrzane, i zawrócił.

Znalazłszy się na miejscu znalazł kościól - ku swojemu zaskoczeniu - kompletnie zniszczony, a Fujimoto (martwy) leżał na podłodze. Dodatkowo zwrócił uwagę na Rina, który przebudził swe moce.

Akademia Prawdziwego KrzyżaEdytuj

Następnego dnia, Yukio, wraz z Rinem i Mephisto przybył do Akademii Prawdziwego Krzyża. Tam, Yukio wygłosił przemówienie przed wszystkimi. Był w centrum wszystkich plotek i każdy był pod wrażeniem, tego, że zdobył najwyższy wynik na egzaminie wstępnym. Kiedy Rin wszedł do klasy na zajęciach dodatkowy, był zaskoczony, widząc Yukio jako jego nauczyciela. Wtedy obaj bracia zaczęli się kłócić, Rin żądał wyjaśnień od Yukio - dlaczego jest on w to zamieszany. Młodszy brat niezwłocznie wysłał uczniów na korytarz, gdyż Rin strącił słoik z krwią na podłogę, przyciągając demony. Potem Yukio oznajmił mu, że widzi demony, od kiedy się urodził. Następnie Gobliny zaatakowały. Razem zawalczyli przeciwko nim. Ale w jednym momencie wydawało się, że Yukio zamierza zastrzelić Rin'a za zabicie Shiro, ale nie zrobił tego. Potem zapytał go, jak wyglądały ostatnie chwile ich ojca. Rin odpowiedział, że był bardzo fajny. Zaraz potem uczniowie wrócili do pomieszczenia, zaskoczeni z powodu jego stanu.

Później, Yukio i Rin udali się do swoich pokoi. Jedynie starszy brat był zaskoczony, że dzielą pokój. Yukio wyjaśnił mu, że będzie musiał czuwać nad nim cały czas. Rin zgodził się na to wyzwanie. Następnego dnia, Yukio znalazł go, czytającego jego mangę. Skarcił go, że zamiast tego mógłby skoncentrować się na nauce. Powiedział Rin'owi, że musi wykonać zadanie i udać się na zakupy, podczas gdy on, ma się uczyć. Rin zaoferował się, twierdząc, że jest lepszy sposób nauki dla niego. Yukio zgodził się.

Kiedy przybyli, Yukio udał się do środka sklepu, przywitać się z matką Shiemi, która oznajmiła mu, że z nogami jej córki jest coraz gorzej. Zaoferował swoją pomoc, zgadzając się na nie spojrzeć. Gdy wszedł do ogrodu, zobaczył Rin'a i Shiemi razem. Zapytał brata, dlaczego jest tutaj i powiedział Shiemi, że zerknie na jej nogi. Na początku stwierdził, że to musi być robota demona. Zapytał Moriyamy, czy miała jakikolwiek kontakt z demonami. Zaprzeczyła gwałtownie i nagle zemdlała. Po tym, zabrali Shiemi do pokoju jej babci. Yukio i Rin rozmawiali z jej matką o tym, że nigdy nie miała czasu dla córki. Nieco później, kiedy Rin i Shiemi rozmawiali, Yukio przyszedł oznajmić jej, że będą w stanie wypędzić demona. Zły duch ukazał swoją postać i użył Shiemi, jako tarczy. Yukio poprosił Rin'a o pomoc, którą z chęcią mu dał. Yukio zrozumiał, że nie miał innego wyboru, ale wystrzelić nieszkodliwy nabój, który oszukałby demona, dał tym samym szansę Rin'owi, by zabić złego ducha. Kiedy demon został zabity, Shiemi udała się, by przeprosić swoją matkę.

Następnego dnia, Yukio przedstawił Shiemi całej klasie, jako nową uczennicę.

Saga: Obóz treningowyEdytuj

Yukio wraz z Shurą, przewodzą szkoleniu. Prowadzi wszystkich kandydatów na egzorcystów do obozu i wyjaśnia im zadania. Kiedy Exwire ryzykują w lesie, Yukio i Shura pozostają w obozie. Raca sygnałowa zostaje wysłana krótko później i Okumura udaje się do Exwire, który potrzebuje pomocy. Na wyjściu z obozu, Yukio zostaje zaatakowany, przez rój demonów 'chuchi' i jest zaskoczony, jak agresywne są. Kiedy on walczy z demonami, Rin rozpoczyna walkę z Amaimonem. Yukio przybywa w trakcie bitwy, gdy Rin wykonuje ruch, by wyciągnąć swój miecz. Młodszy brat woła go, przestrzegając, że to pułapka, ale ten go nie słucha. Yukio nakazuje odwrót innym Exwire i pomaga im w ucieczce, podczas gdy Rin walczy, używając płomieni, Yuki zostaje zmuszony, wyjawić prawdę o ich rodzicach.

Saga: Proces MephistoEdytuj

W anime, Yukio i reszta Exwire dzielnie ratuje Rin'a od egzekucji, a potem zostają im przydzielone zadania, by obserwować go uważnie.

W mandze, ani Yukio, ani Exwire nie są obecni na procesie.

Saga: Fillery (Tylko anime)Edytuj

Ta saga występuje tylko w anime. TŁUMACZENIE NIEDŁUGO~!

Saga: Król ZanieczyszeńEdytuj

Jego pojedynek z Shurą zostaje przerwany. Yukio wybywa na misję, aby wytropić złodzieja, który ukradł Lewe Oko Króla Zanieczyszczeń. Na miejscu, kobieta z synem o imieniu Satoru szli sobie [no kurde nie wiem, gdzie], lecz egzorcyści nakazali im się odsunąć, jako że Oko mogło być blisko i mogło spowodować infekcję. Zmuszony tym, Satoru przebiega obok egzorcysty i zostaje zabrany jako niewolnik przez złodzieja.

Słysząc o incydencie z Satoru, Rin zauważył jego[Satoru] matkę i obiecał jej, że uratuje jej syna. Niepewny bezpieczeństwa Satoru, Yukio poprawia Rin'a i mówi kobiecie, że to nie jest potwierdzone, iż jej syn będzie wciąż żywy. Yukio prosi Shurę, by miała oko na Rinie, jako że on i Saburota Toudou wchodzą do porzuconego apartamentu, gdzie jak myślą, ma znajdować się złodziej.

Tak szybko, jak kanarek przestaje śpiewać(co znaczy, że zatruty gaz jest blisko), udaje im się osaczyć złodzieja, biorącego Satoru jako zakładnika. Złodziej zbija szklaną butelkę, w której trzymane było Oko, i wypuszcza gaz, wtedy udaje mu się uciec. Ale jak się okazuje, oko było fałszywe. Saburota zdradza Yukio i nokautuje go kopnięciem. Yukio odwraca swoją głowę i widzi demonizowanego...[WTF?! THAT ANGIELSKI...Powiedzmy, że...:], opętanego Saburotę. Zszokowany przez to, mówi Rin'owi(który jak się okazało, pozbył się Shury), by szybko zabrał chłopca i uciekał. Jednak wciąż w strachu, Yukio wyleczył Satoru z infekcji i zwrócił go matce. Była później ukazane, że całe to zdarzenie było ukartowane, a prawdziwe Oko zostało właśnie skradzione.

Yukio i inni egzorcyści zostali wysłani, aby wyśledzić Oko.

Ukrywając się w krzakach, Yukio napotkał opętanego Saburotę. Ale zamiast atakować go w jednej chwili, Saburota zaczął rozmawiać z Yukio o jego prawdziwych uczuciach do Rin'a. Próbując to zatrzymać, Yukio niezwykle zaklął i spróbował go zastrzelić. Będąc opętany, Saburota uniknął pocisków z łatwością. Yukio spróbował schować się w lesie, aby stworzyć rozwiązanie, by pozbyć się go. Ale to nie powstrzymuje Saburoty przed kontynuowaniem ich bolesnej rozmowie o dorastaniu do bycia słabą istotą dla świata[Nje jestem pewna... =="]

Moce i UmiejętnościEdytuj

Yukio jest niezwykłym egzorcystą, który ukończył kurs w Akademii Prawdziwego Krzyża, przed zostaniem następnym nauczycielem Farmacji Demonów[Cokolwiek to jest... Powiedzmy, że to coś lekarskiego]. Pomimo bycia jednym z braci bliźniaków, synów Szatana, Yukio nie odziedziczył błękitnych płomieni. Jakkolwiek jednak, zdobył on 'Piekielną Ranę' - czyli mashou, od swojego brata Rin'a przy urodzeniu. Był trenowany trenowany przez Shirou Fujimoto, byłego Paladyna, w wieku lat siedmiu. Dzięki temu był w stanie ukończyć Akademię w wieku lat trzynastu i zostać jednym z jej nauczycieli dwa lata później. To zrobiło go najmłodszym egzorcystą i nauczycielem na świecie.

DoctorEdytuj

Jako jednego z najmłodszych Doktorów w Akademii Prawdziwego Krzyża, umiejętności medyczne Yukio są na najwyższym poziomie. Był w stanie zająć się Noriko Paku, po tym jak została zraniona przez Naberiusa przyzwanego przez Igora Neuhausa. Wcześniej jeszcze wstępne leczenie zaczęła Shiemi. W mandze podczas kradzieży lewego oka Króla Zanieczyszczeń, wyleczył Satoru, przez wkładanie igieł w miazmatyczne czyraki - krosty - czy jak na jego ciele, bez rozerwania błon komórek, demonstrując swoją zaawansowaną wiedzę na temat biologii komórkowej. Yukio także był zainfekowany przez miazmę, przez pozostawione wyziewy, przez słowa opętanego Saburoty Toudou. Kiedy on i jego brat byli młodzi, zawsze zajmował się ranami Rin'a, za każdym razem, kiedy wracał do domu po bójkach.

Dragoon Edytuj

Drugim i ofensywnym typem meistera Yukio, jest Dragon, rewolwerowiec. Yukio może zastrzelić swoje cele z imponującą dokładnością, dodatkowo zachowując spokój i odpowiednie usposobienie. Zademostrował tą zdolność, strzelając do demonów znajdujących się za nim, nawet bez patrzenia na nie. Podobnie zniszczył wielkie demony ze swoimi pistoletami ręcznymi. Wybór Yukio padł na Podwójne Pistolety, które mogą być zmodyfikowane do szybkiego ognia. Był w stanie dotrzymać kroku Shurze, egzorcyście dwie rangi wyżej od niego w teście symulacji bojowej. Yukio ma też trochę wiedzy na temat walki z demonami żywiołów, co było pokazane, gdy walczył z demonem ognia, używając naboi zawierających wodę. Wydaje się być też uzdolniowy w długodystansowym strzelaniu, co było pokazane, gdy skutecznie i precyzyjnie strzelał do klonów krakena z dużej odległości z karabinem wyborowym w 37 rozdziale mangi.

TamerEdytuj

Pomimo, że Yukio nie ma tytułu Tresera, było pokazane, że może przywołać  wodne Naiady i także wykonać zaklęcie Wodnego Dungeonu(?), wraz z nimi. Jednak brak wytrzymałści Yukio w przywoływaniu demonów sprawia, że jest to trudne, aby utrzymać przywołane demony na długi okres czasu. Saburouta zauważył to za pierwszym razem, kiedy Yukio je wezwał.

Forma Demona (Tylko anime)Edytuj

W anime pokazano, że Yukio posiada demoniczne moce w sobie. Pozwoił Szatanowi przejąć go bez żadnego zagrożenia, jako doskonały vasal. Był także pokazany z błękitnymi płomieniami, jak Rin i że posiada krew taką, jak demonów.

Chociaż jego demoniczna forma była pokazana tylko w anime, zostało ujawnione, w ostatnim rozdziale mangi, że Yukio rzeczywiście odziedziczył trochę demonicznych mocy Szatana. Czy nie powoduje to zmiany fizycznej charakterystyki, nie ukazano jeszcze. Mówią, że jego oczy nie są jego, ale sens tego stwierdzenia nadal nie jest nam znany.

RelacjeEdytuj

Yukio jest nauczycielem w Akademii Prawdziwego Krzyża, dlatego cieszy się sporym szacunkiem wsród uczniów jak i innych nauczycieli. W młodym wieku został Egzorcystą, przez to Shiro Fujimoto był z niego bardzo dumny.

Rin Okumura jest jego bratem bliźniakiem, lecz w przeciwieństwie do Yukio urodził się z niebieskimi płomieniami.

Również Amaimon i Mephisto są jego braćmi, jednak zostało to pośrednio potwierdzone. Mephisto jest także jego ojcem chrzestnym.

CiekawostkiEdytuj

  • Stosując się do Przewodnika po Ao no Exorcist, oryginalnie Yukio i Rin nie są egzorcystami, ale anty-paranormalnymi agentami, którzy eksterminując nadnaturalne stwory.
  • Jest popularny wśród dziewczyn, gdyż uważa za trudne odrzucenie ich.
  • Jego ulubionym jedzeniem są owoce morza, zwłaszcza sashimi.
  • Znanymi sposobami spędzania czasu Yukio są: opracowywanie planów i czytanie Jump Square każdego miesiąca.
  • Jego ulubionymi gatunkami mangi są: komedia, horror, suspense.
  • Śpi 4 godziny na dobę.
  • Ma piąte-szóste miejsce w Rina rankingu 'fajnych gości'. Ma taką samą rangę, jak Kuro, chowaniec Rin'a
  • Jest zażenowany i strasznie zaniepokojony tym, jak wiele ma pieprzyków.
  • Od dzieciństwa w stosynku do Shury jest nieprzychylny, ponieważ ta za każdym razem go pokonywała.
  • Jest oburęczny.
  • Ma bardzo dużą wadę wzroku, która może być spowodowana demoniczną spuścizną - manga.
  • W oryginalnej wersji bliźniacy mieli zamienione imiona, dlatego Yukio pierwotnie nazywał się Rin, jego fryzura także przypominała Rin'a.
  • Kazue Kato umyślnie dała mu jego związaną ze stresem astmę, sprawiając, że zawsze ma inhalator przy sobie. Koncepcja ta miała zrobić go nieco psychicznym i czasami przewidującym. Jest też powiedziane, że miał być zainteresowany komputerami i feministkami.
  • Yukio (幸雄) oznacza "błogosławiony bohater".
  • W oficjalnym angielskim tłumaczeniu Ao no Exorcist Volume 2 Yukio jest Arią i Smokiem. Jest to błąd, ponieważ Yukio zdobył tytuły Smoka i Lekarza, nie Arii. Zostało to pokazane w profilu postaci Ao no Exorcist Volume 1.
  • Od 30 rozdziału mangi, oczy Yukio mogą zmienić się w demoniczne. To daje nam wskazówkę, że Yukio odziedziczył moc Szatana, która może być dotychczasowo uśpiona ze względu na chorowitość jego ciała.

CytatyEdytuj

... Jeżeli naprawdę masz odwagę, by czuć się tak... to powinieneś oddać się do Siedziby Filii... lub po prostu umrzeć, proszę...

—do Rina

Od... Od teraz... Ja będę bronił brata w zastępstwie ojca.

—do Mephisto

Więcej z Fandomu

Losowa wiki