FANDOM

Saburota Todo
Saburota_PP.png
Imię Saburota Todo
Kanji 藤堂 三郎太
Romanji Tōdō Saburōta
Charakterystyka
Rasa Pożeracz Demonów
Urodziny 10 października
Wiek 56
Płeć Mężczyzna
Wysokość 170 cm
Waga 71 kg
Oczy Brązowe
Włosy Czarne z białym pasmem
Grupa Krwi B
Status Profesjonalny
Przynależność Illuminati
Poprzednia Przynależność Zakon Prawdziwego Krzyża
Status Personalny
Status Żywy
Status Egzorcysty
Klasa Młodszy Egzorcysta Klasy A
Typ Mistrza Aria

Doctor Przywoływacz

Pierwsze Wystąpienie
Manga Debiut Rozdział 16
Anime Debiut Odcinek 26
Głosy
Japoński Głos Kazuhiro Yamaji

Junichi Suwabe (po odmłodzeniu)

Wiesz patrzę sobie na ciebie i myślę, że kiedyś byłem dokładnie taki sam. Rodzina zaplanowała całe moje życie od momentu narodzin. Nigdy nie narzekałem, że coś mi nie pasowało. Służyłem Zakonowi i najbliższym...Jak na dobrego psa przystało. Chciałem być jak ojciec i starszy brat. Ale co zostałoby mi z życia gdybym tak postępował? Jedno wielkie nic, ot co. Dlatego postanowiłem nie tłumić dłużej tego co czuję. Tego... że nienawidzę ojca... brata... Zakonu... I całego tego pieprzonego świata!

—Do Yukio

 Saburota Todo (藤堂 三郎太 Tōdō Saburōta) jest Pożeraczem Demonów oraz członkiem Illuminati. 

Wygląd Edytuj

Jako Egorcysta Saburota nosi czarny płaszcz typowy dla Egzorcystów, czarną koszulę oraz czerwony pasiasty krawat. Nosi również okulary, które przestały być mu potrzebne po pożarciu Karury, jednakże w późniejszych rozdziałach mangi nosi je ponownie, usprawiedliwiając to tym, iż przywykł już do noszenia ich i czuje się bez nich dziwnie.

W swojej pierwszej demonicznej postaci ma długie, futrzaste uszy oraz niezbyt długie rogi. Przez pewien czas miał wszczepione Lewe Oko Nieczystego Króla, ale zostało ono wyjęte, aby go wskrzesić.

Po pożarciu Kurikary Todo stał się o wiele młodszy. Z jego twarzy zniknęły zmarszczki, natomiast wokół uszu wyrosło coś co do złudzenia przypomina skrzydła, jakie posiada Karura, natomiast jego oczy stały się rozszerzone oraz jaśniejsze.

Kiedy opanował moc Karury jego "skrzydła" przy uszach zniknęły, ponownie zaczął nosić okulary oraz nosił już typowy uniform Illuminati.

Osobowość Edytuj

Saburota jest srogą osobą. Potrafi manipulować innymi co udowodnił między innymi podczas walki z Yukio, kiedy to sprawił, iż chłopak zaczął się wahać oraz tracił powoli panowanie nad sobą. Zdaje się też, iż nie ma żadnych skrupułów przed krzywdzeniem oraz zabijaniem ludzi.

Idealnie maskuje swoje prawdziwe zamiary oraz potrafi idealnie udawać odmienną osobowość. Zanim okazało się, iż to on stoi za wykradzeniem Oka Nieczystego Króla, był uważany za jednego z lepszych Egzorcystów oraz nic nie wskazywało na to, aby ten z lekka tchórzliwy człowiek, był tak naprawdę dwulicowym Pożeraczem, który dla swoich celów pozwala się nawet opętać kilku demonom na raz.

Historia Edytuj

Todou Young

Młody Todo

Z przeszłości, której dowiadujemy się podczas jego wspominek, kiedy to walczył z Yukio, Saburota mówi, iż zawsze starał się podporządkować woli swojej rodziny. Robił dokładnie to czego wymagali od niego oraz starał się zyskać ich uznanie. Jednakże wspomina również o tym, iż jego starzy brat okazał się być tymi lepszym, w rezultacie zaczął coraz bardziej być wrogo nastawiony wobec Egzorcystów, aż w końcu skończył łącząc swoje siły z Illuminati.

Streszczenie Edytuj

Nieczysty Król Edytuj

Saburota Todo poznajemy praktycznie na początku aktu z Nieczystym Królem, kiedy to jest on jednym z Egzorcystów wysłanych, aby odzyskać z powrotem Lewe Oko Nieczystego Króla. Podczas jego misji na zastrzeżony teren przez Egzorcystów wbiega dziecko, które następnie zostaje wzięte na zakładnika przez złodzieja Oka, który następnie otwiera fiolkę z Okiem przez co znajdujące się obok niego osoby doznają obrażeń, a sam napastnik znika.

Po tym wydarzeniu na miejsce przybywa Rin, Yukio oraz Shura. Todo wyjaśnia im co zaszło przed ich, wysuwa również wniosek, iż dziecko które zostało schwytane przez złodzieja, prawdopodobnie nie żyje, ponieważ było w centrum eksplozji. Zaczyna również ubolewać nad stratą Oka określając jego stratę jako największą porażkę Zakonu. Powiadamia również, iż złodziej prawdopodobnie ukrywa się w pobliskim budynku.

Saburota decides to help (1)

Saburota decyduje się pójść z Yukio do budynku

Yukio podejmuje decyzję wejścia do podanego przez Todo budynku wraz z kilkoma innymi Egzorcystami. Saburota prosi wtedy o możliwość pójścia z Yukio, argumentując to odpowiedzialnością za swoją poprzednią misję oraz, iż to przez jego winę Oko zostało skradzione, a chłopiec porwany.

Po pewnym czasie okazuje się, iż domniemane Oko okazuje się być fałszywką, kiedy Yukio dowiaduje się o tym Saburota kopie go w głowę, a następnie zdejmuje płaszcz ochronny ujawniając tym samym, iż jest on opętany przez demona. Kiedy Yukio skupił się na Rinie oraz Satoru, Saburota przycisnął go do ziemi i wyjawił mu, iż naprawdę przypomina mu on samego siebie zanim ten postanowił zmienić swój los i przestać być podporządkowany rodzinie. Następnie powiedział braciom, iż miło się z nimi rozmawiało i znika w cieniu.

Saburota's Revelation

Ujawnienie demonicznej postaci

Następnie powoduje od wypadek samochodu, którego Yukio oraz jego asystenci szukali, a sam kradnie Lewe Oko. Pojawia się on później na szczycie wieży Kyoto rozmawiając z Mamushi przez telefon oraz informując ją o tym, iż jest to właściwa pora do wykradnięcia Prawego Oka.

Pojawia się następnie przy przebudzeniu Nieczystego Króla, zostawia on wtedy Mamushi, która była poważnie ranna, ponieważ miała ona wszczepione Prawe Oko Nieczystego Króla, które wydzielało ogromne ilości trucizny do jej organizmu. Chwilę po uwolnieniu Nieczystego Króla pojawia się Tatsuma Suguro chcąc powstrzymać Todo, jednakże było już za późno. Jakiś czas później Todo pożera Karurę, który został przywołany przez Tatsumę Suguro i pozwala się mu opętać. Natomiast Tatsumę zostawia śmiertelnie rannego w lesie.

Kilka chwil później Saburota atakuje Yukio. Całą walkę podpuszczał chłopaka, porównywał go do swojej osoby oraz sugerował mu, iż kiedyś jeszcze zmieni zdanie co do swojej przynależności. Następnie postanawia spalić Yukio, dzięki swojej mocy, którą zyskał po pożarciu Karury. Jednakże, kiedy Yukio spanikował jego oczy zmieniły się na demoniczne, zaś Saburota odskoczył od niego - jak twierdził zrobił to instynktownie, jak niższy demon reaguje na wyższego. Todo zafascynowany oczami Yukio oraz sugerował mu, iż jest on kimś więcej niż tylko bliźniakiem Rina, jednakże kiedy zamierzał opowiedzieć więcej przyszli pozostali Egzorcyści i zaatakowali Todo.

Walka Juzo oraz Saburoty polegała głównie na wymianie pocisków ognia oraz wody. Jednakże dopiero plan Yukio sprawił, iż ciało Todo zaczęło się rozpadać, natomiast padający deszcz utrudniał mu regenerację ciała (ponieważ był opętany przez demona, którego żywiołem jest ogień). Yukio zaczął tracić swoje zmysły, strzelił kilka razy do rozpadającego się ciała Saburoty, które całkowicie się rozpada.

Jednakże Todo przeżył i przekazał Lucyferowi wieści o otwarciu Bramy Gehenny.

Illuminati Edytuj

Saburota nie pojawia się wiele w tym akcie, jednakże to on przekazał informację Lucyferowi na temat Yukio oraz to on zasugerował mu pozyskanie Yukio w szeregi Illuminatów.

Aomori Edytuj

Pojawia się on pod koniec aktu, kiedy to wita Renzo, który przyniósł do Illuminatów Hachirotaro (który z powodu zużycia zbyt wielkiej ilości mocy stał się mniejszy oraz mniej inteligentny). Shima dziękuje Todo za czekanie, a także wyjaśnia, iż powinni się śpieszyć ponieważ około 100 Egzorcystów z Psami Tropiącymi ich szuka.

Lucyfer kontaktuje się z nimi poprzez laptopa. Wyraża wtedy również swoje zdziwienie, ponieważ Płomienie Rina nie wyrządziły Hachirotaro większej krzywdy. Mówi on, iż Hachirotaro będzie służył jako trwały obiekt do badań. Poleca również zanieść go do Dominusa Liminisa. Lucyfer następnie oznajmia, iż rycerze z Zakonu bez przerwy obserwują nieśmiertelne demony przez co ciężej jest zbierać obiekty do badań, więc Todo powinien być ostrożniejszy, na co ten się zgadza.

Lucyfer oznajmia, iż trzeba będzie przygotować ojcu ciało z tego co Illuminati do tej pory posiadają i będzie potrzebował Todo oraz Renzo jako tych "wybranych", a także pyta się Todo czy wie on co to oznacza. Saburota odpowiada, iż zdaje sobie z tego sprawę.

Następnie Todo pyta się Shimy jak idzie przekonywanie Yukio, aby dołączył do Illuminati. Odpowiada on, iż szef kazał mu się nie śpieszyć. Todo przypomina Shimie, iż gdyby to on przekonał Yukio do dołączenia do Illuminatów, to poprawiło by to jego notowania. Wspomina również, iż polubił on Yukio oraz chciałby się z nim jeszcze spotkać.

Moce i umiejętności Edytuj

Saburota posiada tytuły Arii, Doktora oraz Przywoływacza, jednakże do tej pory nie pokazał żadnych umiejętności związanych z nimi. Wspomina również, iż z powodu swoich demonicznych zdolności ma szybszy refleks.

Manipulacja Cieniem Edytuj

Saburota potrafi wytworzyć fizyczne ciało ze swojego cienia oraz zniknąć w nim.

Regeneracja Edytuj

Saburota jest w stanie zregenerować wszystkie urazy na ciele z dużą szybkością, niemalże tak szybko jak Rin. Jednakże jego regeneracja może być ograniczona przez deszcz w związku z tym, iż jest on demonem, którego żywiołem jest ogień.

Manipulacja Ogniem Edytuj

Saburota może manipulować płomieniami, które nabył od Karury. Wydaje się on rzucać płomienie w kształcie ognia w kierunku Yukio oraz Tatsumy Suguro. Kiedy atakuje go płomień Ucchusmy okazuje się, że może pochłaniać płomienie. Gdziekolwiek biegnie czy też skacze, ów płomienie go otaczają. Natomiast jest ograniczony tym, iż kiedy pochłonie zbyt wiele płomieni jego ciało zaczyna się niszczyć.

Edytuj

Nadludzka Siła Edytuj

Saburota jest postrzegany jako demon obdarzony brutalną siłą.

Ciekawostki Edytuj

  • Należy do znanej rodziny Egzorcystów
  • Jego egzamin został odwołany
  • Aktualnie wisi nad nim nakaz aresztowania wydany przez Zakon
  • Jego średni czas w kąpieli to 3 godziny
  • Nie słucha muzyki

Cytaty Edytuj

(do Yukio Okumury ) "Wiesz patrzę sobie na ciebie i myślę, że kiedyś byłem dokładnie taki sam. Rodzina zaplanowała całe moje życie od momentu narodzin. Nigdy nie narzekałem, że coś mi nie pasowało. Służyłem Zakonowi i najbliższym...Jak na dobrego psa przystało. Chciałem być jak ojciec i starszy brat. Ale co zostałoby mi z życia gdybym tak postępował? Jedno wielkie nic, ot co. Dlatego postanowiłem nie tłumić dłużej tego co czuję. Tego... że nienawidzę ojca... brata... Zakonu... I całego tego pieprzonego świata!"

(do Yukio Okumury) "Powiedz co naprawdę czujesz "To niesprawiedliwe"... "Nie chcę już tego robić"... "To wszystko bez sensu"... Tak naprawdę nienawidzisz swojego brata z całego serca, czyż nie?"

(do Renzo Shimy ) "W dodatku moje połączenie z Karurą jest perfekcyjne, więc czuję, że dałbym im wszystkim radę!"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki