FANDOM

Ten artykuł należy przetłumaczyć. Jeśli możesz - przetłumacz go!

Mephisto Pheles
Mep An1
Imię Mephisto Pheles
Kanji メフィスト・フェレス
Romanji Mefisuto Feresu
Charakterystyka
Rasa Demon
Płeć Mężczyzna
Wysokość 195 cm (6'4")
Waga 74kg (163 lb)
Oczy Zielone
Włosy Fioletowe
Status Profesjonalny
Przynależność Akedemia Prawdziwego Krzyża
Zawód Egzorcysta
Status Personalny
Status Żyje
Krewni Amaimon (brat)

Szatan (ojciec)
Rin Okumura (brat)
Yukio Okumura (brat)

Status Egzorcysty
Klasa Honorowy Rycerz
Pierwsze Wystąpienie
Manga Debiut Rozdział 1
Anime Debiut Odcinek 2
Głosy
Japoński Głos Hiroshi Kamiya
Angielski Głos Sam Riegel

Mephisto Pheles jest dyrektorem Akademii Prawdziwego Krzyża, a także Egzorcystą. Na co dzień używa imienia Johann Faust V. Po śmierci Shirō Fujimoto, Pheles został wyznaczony do zabicia Rina, jednakże zaakceptował jego postanowienie o zostaniu egzorcystą i wprowadził go do Akademii. Jest synem Władcy Gehenny, a także bratem Amaimona - Króla Ziemi. Mephisto jest Królem Czasu, jednym z Ośmiu Piekielnych Książąt. Jest drugim demonem w hierarchii Gehenny, zaraz po Szatanie. Naprawdę nazywa się Samael.

Wygląd Edytuj

Nosi elegancki biały strój, na który składa się również peleryna i duży kapelusz. Ma spiczaste uszy i ostre, spiczaste zęby. Jest wysoki, mierzy 195 cm. Jego włosy są ciemnofioletowe, a oczy zielone.

Zazwyczaj ma na sobie biały kapelusz u którego podstawy jest przeplatana różowa i fioletowa wstążka. Również nosi purpurowe rękawiczki, różową w białe kropki elegancką chustę. Ma na sobie również biały garnitur, oraz tegoż koloru spodnie przypominające te noszone przez błaznów. 

Może transformować się w białego psa, kiedy odlicza do trzech po niemiecku. W tej formie jest małym, puchatym psem rasy West Highland White Terrier z różową kokardą zawiązaną na szyi i dowieszoną do niej srebrną błyskotką. Ozdoba jest symbolem bycia egzorcystą .

Osobowość Edytuj

Jest to postać owiana tajemnicą. Mephisto zdaje się wiedzieć więcej od pozostałych, jednak rzadko kiedy to otwarcie ujawnia.  Jest skrupulatny a jego decyzje są wykonywane starannie.

Ciężko powiedzieć po której stronie jest. 

Lubi również chaos. Uważa Assiah za plac zabaw dla dzieci i obserwuje jak inni bawią się na nim, raz po raz sprawiając pewnego rodzaju zamęt. 

Podczas jego pierwszego spotkania w serii z Amaimonem zdaje się, że spiskuje z Szatanem i najprawdopodobniej szkoli Rin'a na jego rozkaz. 

Jest przedstawiany również jako ekscentryczny mężczyzna oraz jako mający więcej pieniędzy niż rozumu, nie mniej oszczędza na innych. 

Podobnie jak Amaimon uwielbia słodycze oraz ubóstwia japońską popkulturę. Z dumą stwierdza, że jest Otaku.

Ciekawostki Edytuj

  • Zarówno jego imię, jak i pseudonim - Faust, zostały zaczerpnięte z utworu Goethego pt. "Faust", gdzie o duszę tytułowego bohatera zakładają się Bóg i diabeł. Mefistofeles towarzyszył i pomagał Faustowi w spełnieniu wszystkich jego egoistycznych zachcianek.
    • Demon Mephistopheles w Fauście jest zdolny przemienić sie w małego psa.
  • Jego prawdziwe imię, Samael, wywodzi się z Hagady, gdzie był on upadłym archaniołem. Jest on także nazywany aniołem śmierci.
  • Przeciętny czas snu wynosi 1 godzinę.
  • Jest dobry w grach zespołowych, łapaczach maskotek oraz szachach.
  • Spędza czas na: ogladaniu filmów, oglądaniu anime, czytaniu mang, graniu w gry video, słuchaniu muzyki, poznawaniu subkultur.
    • Nie ma ulubionego gatunku mangi, lubi wszystkie.
  • Jego ulubionym jedzeniem jest 'śmieciowe' jedzenie (najbardziej cukierki)
  • Typem kobiety jest kusicielka, "diablica", lub elegancka/piękna.
  • Potrafi mówić po niemiecku, a także trochę po włosku (widziane w kilku odcinkach anime).
  • Mimo swojej zwykle spokojnego nastawienia, potrafi się zirytować i stracić panowanie nad sobą. W anime tylko Amaimon i Rin potrafili go zdenerwować.
  • Ma kilka przydomków nadanych przez ludzi: Loki, Oszust i Kruk.

Cytaty Edytuj

Dear me.. you've got too much tension in those shoulders, Mr. Teacher... You should try to enjoy life a little. And it's not just the order we have to contend with... it won't be long before Satan makes his move.

—Po rozmowie z Yukio

Posiadanie tak cudownego braciszka napawa moje serce radością.

—Do Amaimona

Drei, zwei, eins! lub "Eins, zwei, drei!

—Whenever the opportunity presents itselfxZ

How old are you again? Please treasure your life. It would be a pity if a beautiful woman like you died at such a young age.

—Do Shury

...Jak miło.

—O Shurze

It's the birth of a Blue Exorcist... whose self-imposed fate is to kill his own comrades.

—O Rinie

That's a nice view.

—As Shura Kirigakure holds a blade to his neck